«یوسفعلی میرشکاک» مهمان ویژه‌ی چهل‌و سومین اتفاق ترانه

اتفاق ترانه در پله‌ی چهل و سوم
«یوسفعلی میرشکاک» مهمان ویژه‌ی چهل‌و سومین اتفاق ترانه
یوسفعلی میرشکاک شاعر بلند آوازه معاصر و حمید رضا دلیری خواننده‌ی موسیقی سنتی مهمانان چهل و سومین محفل اتفاق ترانه خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی مرکز موسیقی حوزه هنری، در چهل و سومین برنامه محفل اتفاق ترانه که به روال مالوف عصر روز شنبه اول هر ماه با اجرای حامد عسکری شاعر و ترانه سرای جوان کشورمان برگزار خواهد شد؛ یوسفعلی میرشکاک  شاعر، نویسنده و منتقد ادبی و فلسفی و نیز حمیدرضا دلیری خواننده‌، به عنوان میهمانان ویژه حضور خواهند داشت. در این برنامه همچنین احمد جعفری از سنتورنوازان و آهنگ‌سازان جوان و خوش‌آتیه کشور قطعاتی به صورت ساز و آواز و تصنیف در دستگاه همایون اجرا خواهد کرد.

 یوسفعلی میرشکاک، از آن‌جمله شاعرانی است که نگاه حکمی به شعر و ادبیات دارد و این نگاه در تمامی آثار اوچه از شعر و چه نثر و مقاله جاری و ساری است. وی از پیشگامان شعر انقلاب و از یاران سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی است. از جمله آثار او می‌توان به ستیز با خویشتن و جهان، جای دندان پلنگ، از زبان یک یاغی، فرامرز نامه، زخم بی‌بهبود، دیپلمات‌نامه، پوریای ولی، نامه‌ای به رئیس‌جمهور آینده، توسعه و اباحه، سنت؛ مدرنیته؛ هویت و بسیاری دیگر اشاره کرد.

همچنین دیگر میهمان برنامه حمیدرضا دلیری، متولد 1360، مدرس آواز ایرانی ( سنتی) ،تصنیف خوانی و صدا سازی

 او در کارنامه خود شاگردی اساتیدی چون فریدون پوررضا، جمشید کهربایی، بهزاد محمودی، حمید بامدادی، صمصام، جهاندار وحمیدرضا نوربخش را دارد.اجرا در کنسرت گروه دلشدگان، کنسرت گروه همساز، کنسرت گروه هزاره-اجرا در مکتب استاد ذوالفنون و کنسرت گروه سایه بخشی از فعالیت‌های دلیری است.

شایان ذکر است، محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» از جمله برنامه‌های ماهانه حوزه هنری در حوزه ادبیات و موسیقی است که با هدف نزدیکی نگاه ترانه‌سرایان و شاعران با خوانندگان و دیگر عوامل خلق یک اثر موسیقیایی هم‌چون خوانندگان و موزیسین‌ها برگزار می‌شود و بر آن است تا تجربیات دست اندرکاران و خالقان آثار موسیقیایی را به جوانان و علاقه‌مندان منتقل کند.

 این برنامه به همت مرکز موسیقی حوزه هنری و با همکاری موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر اولین شنبه‌های هر ماه در تماشاخانه مهر برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند راس ساعت 17.30 روز شنبه  هفتم آذرماه به آدرس حوزه هنری انقلاب اسلامی، واقع در در خیابان حافظ- تقاطع سمیه- سالن مهر حوزه هنری، مراجعه نمایند. شرکت در این نشست برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است.