«دف نوازان کردستانی در پایتخت» به استقبال نوروز می روند

نخستین کاروان نوروزی تاریخ وتمدن باختر ایران زمین با نوای دف و چنگ کردستان در قالب کاروانی ۳۰۰ نفره، به استقبال نوروز می روند.

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: نیمه شعبان در بین مردم کرد به نام «شب برات» مشهور است و هر ساله در این ایام برنامه های مختلفی در مساجد، تکایا و منازل مردم با محوریت ساز دف و نوای دلنشین مولودی خوانان در قالب ابیاتی عارفانه برگزار می شود.

 

وی گفت: امسال مصادف این روز مبارک و همچنین فرارسیدن عید نوروز فرصتی شد تا در یک همکاری بین دستگاهی در استان  و کمیسیون ملی یونسکو ایران ویژه برنامه اجرای همنوازی دف نوازان کردستانی در قالب یک گروه ۳۰۰ نفره با مداحی اساتید دکتر سید بهاء الدین حسینی و سید علاء الدین یاسینی در تهران برنامه ریزی شود.

 

مرادی گفت: این برنامه با حمایت استانداری کردستان و کمیته ملی یونسکو ایران ، همراهی شهرداری سنندج، حوزه هنری ، صداوسیمای مرکز کردستان و دیگر دستگاه های اجرایی دوشنبه ۲۳ اسفند ساعت ۱۴ تا ۱۷:۳۰  در ورودی کتابخانه ملی واقع در بزرگراه حقانی در تهران برگزار می گردد.

 

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به همنوازی ۱۰۰۰ دف نواز سنندجی در سال ۱۳۹۶ و انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق یونسکو گفت: دف و دف نوازی یک مشخصه ویژه مردمان کردستانی محسوب می گردد و دف از جایگاه ویژه ای  در استان برخوردار است.

 

وی با دعوت از علاقه مندان جهت حضور و دیدن این اجراء گفت: افراد حاضر در این کاروان از زبده ترین دف نوازان کردستانی محسوب می گردند و هنرمندان شناخته شده و توانمندی در این کاروان حضور دارند که در این اجراء ضمن اجرای مقام های خانقاهی، قدرت همنوازی و وحدت در اجراء را به نمایش می گذارند.

 

نخستین کاروان نوروزی تاریخ و تمدن باختر ایران زمین از دوشنبه ۲۳ اسسفند در تهران آغاز و به ترتیب در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۲۶ اسفند در شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج  جهانشهرهای ایرانی با حضور هنرمندانی مطرح کشوری و مهمانانی از داخل و خارج از کشور برگزار می شود.