قطعه موسیقایی «ضد جنگ» توسط حوزه هنری یزد تولید و منتشر شد

قطعه موسیقایی «ضد جنگ» توسط حوزه هنری یزد تولید و منتشر شد

 

سرپرست حوزه هنری یزد گفت: قطعه موسیقایی «ضد جنگ» با صدای سید محمدصادق آتشی توسط حوزه هنری یزد تولید و منتشر شد.

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، محمدصادق کوچک‌زاده هدف از تولید این آهنگ را بازگویی و نشان دادن تناقض‌های غرب در برخورد با انسان‌ها و اعتراض به تبعیض نژادی در جوامع غربی عنوان کرد.

 

وی افزود: این قطعه که با شعر، آهنگسازی و خوانندگی سید محمدصادق آتشی هنرمند جوان یزدی در حوزه هنری یزد تولید و منتشر شده در واقع واکنشی به جنگ و درگیری‌های نظامی در مناطق شرقی اروپا و اوکراین است و به انتقاد از دوگانگی معیارهای غرب در برخورد با انسان‌ها می‌پردازد و چهره واقعی غرب را به نمایش می‌گذارد.

 

سرپرست حوزه هنری یزد با اشاره به بازخوردهای نژاد پرستانه رسانه‌های غربی و سردمداران آنان در رابطه با جنگ اوکراین اظهار کرد: این اثر هنری و موسیقایی، جنگ و خون‌ریزی در هر نقطه‌ای از جهان از جمله جنگ و جنایت در خاورمیانه به ویژه کشتار مردم مظلوم فلسطین و قتل عام زنان و کودکان بی دفاع یمنی که توسط رسانه‌های خبری غرب پنهان می‌ماند و منتشر نمی‌شود را محکوم می‌کند.

 

کوچک‌زاده با بیان اینکه تولید این اثر در چهار روز انجام شد، ادامه داد: این قطعه را هادی کولیوند تنظیم و سیدعلی میراللهی تدوین کرده است و سعی شده برای همه مخاطبان قابل فهم باشد.

 

سید محمدصادق آتشی متولد ۱۳۷۴ در یزد، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد است.

 

این شاعر، خواننده و آهنگساز از هنرمندان مرتبط با حوزه هنری یزد است که تاکنون بیش از ۵۰۰ اثر موسیقایی و سرود با استفاده از اشعارش تولید شده است.

 

نخستین مجموعه اشعار این شاعر جوان با عنوان «نسخه محرمانه» در ۱۴۴ صفحه به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شده است. این کتاب امسال به مرحله دوم داوری پنجمین دوره کتاب سال دفتر شعر جوان (جایزه قیصر امین‌پور) راه یافته بود.

 

وی در سال ۱۳۹۴ در دیدار جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر معظم انقلاب، شعر «وحدت اسلامی» را در حضور ایشان خواند.

 

این شاعر یزدی که در جشنواره‌های مختلف استانی و کشوری خوش درخشیده، علاوه بر فعالیت در حوزه شعر آیینی و انقلابی، این روزها بیشتر در عرصه سرود و تقویت گروه‌های سرود در کشور فعال است.