در حوزه هنری استان قم؛ نشست بررسی تجربه‌های سیاست‌گذاری موسیقی در ایران برگزار شد

در حوزه هنری استان قم؛ نشست بررسی تجربه‌های سیاست‌گذاری موسیقی در ایران برگزار شد

 

 

با هدف بررسی راهکارهای کارآمد برای سیاست‌گذاری موسیقی در کشور، نشستی با حضور رئیس و کارشناسان حوزه هنری قم و دبیر میز هنر و سینمای مرکز پژوهش‌های مجلس دفتر قم برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، با هدف بررسی راهکارهای کارآمد برای سیاست‌گذاری موسیقی در کشور، نشستی با حضور رئیس و کارشناسان حوزه هنری قم و دبیر میز هنر و سینمای مرکز پژوهش‌های مجلس دفتر قم برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست حجت الاسلام مجتبی فلاحتی پژوهشگر حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی مسائل مربوط به موسیقی در کشور متذکر شد: «سیاست‌گذاری در حوزه موسیقی باید از ۴ منظر به حوزه موسیقی توجه کند. نخست تبیین و آسیب‌شناسی وضع موجود است. دوم تبیین وضع مطلوب. سپس باید راهکارهای انتقال از وضع موجود به وضع مطلوب بررسی و مشخص شود و در نهایت برای این حوزه سند تنظیم شود.»

 

همچنین حجت الاسلام مهدوی دبیر میز هنر و سینمای مرکز پژوهش‌های مجلس دفتر قم پیشنهاد برگزاری جلساتی با حضور صاحب‌نظران حوزه موسیقی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، صدا و سیما، ‌خانه موسیقی، بنیاد رودکی و جشنواره موسیقی جوان ارائه نمود تا نظر تمامی کارشناسان این حوزه مطرح شود.

 

همچنین محمدعلی روزبهانی رئیس حوزه هنری استان قم تاکید نمود: «این نشست‌ها می‌بایست حول مسائل محوری و در جهت پاسخگویی به نیازهای مدیران مرتبط برگزار شود. مثلا می‌تواند درباره نسبت قوانین فعلی موسیقی با فقه بحث و گفتگو شود.»